כמה רכבים חשמליים יש בישראל?
רכבים חשמליים בישראל לפי עיר
רכבים חשמליים הם רכבים שמופעלים על ידי מנוע חשמלי בלבד. רכבים אלה עוברים תהליכי טעינה במקום תהליכי תדלוק והופכים אותם לפחות מזהמים ויותר חסכוניים.
מצב הרכבים החשמליים בישראל משתנה מעיר לעיר, והוא תלוי במגבלות תשתיתיות ומדיניות העיריות. כמו כן מספר הרכבים החשמליים בישראל עולה ויורד בהתאם לדרישה ולתמיכה בתחום.
מהנתונים העדכניים אנו רואים שתל אביב מובילה עם כ15 אלף רכבים, ואחריה רחובות פתח תקוה ורמלה.
כדי להבין באופן מדויק את הסיבות לריבוי מכוניות בעיר מסוימת יש צורך לקבל נתונים מפורטים יותר על מספר הרכבים החשמליים בכל עיר, תשתית הטעינה הזמינה בהם, מדיניות הממשלה הנוגעת לתמיכה ברכבים חשמליים ועוד.
- רכבים חשמליים בעכו
- רכבים חשמליים בתל אביב
- רכבים חשמליים בפתח תקווה
- רכבים חשמליים ברחובות
- רכבים חשמליים בבאר שבע
- רכבים חשמליים באשקלון
- רכבים חשמליים בהשרון
- רכבים חשמליים בחיפה
- רכבים חשמליים בירושלים
- רכבים חשמליים ברמלה
למה עדיף רכבים חשמליים על מכוניות רגילות
רכבים חשמליים מציעים מספר יתרונות על מכוניות רגילות (מכוניות עם מנועי בעירה פנימית המשתמשות בדלק). הנה כמה מהיתרונות העיקריים של רכבים חשמליים:
פחות פליטת גזים מזיקים: רכבים חשמליים אינם יוצרים גזים רעילים ומזיקים, כמו גם חלקיקים מוצקים וכימיקלים מזיקים, שמשפיעים על איכות האוויר. בחירת רכב חשמלי עוזרת להפחית את הפליטה של גזי חממה ובכך תורמת להקטנת השפעת האדם על השינויים האקלימיים.
חיסכון בעלויות הפעלה: הפעלת רכב חשמלי עולה באופן כולל פחות בהשוואה לרכב דלק, במיוחד כאשר יש גישה לאמצעים חשמליים חינמיים או זולים להטענה. על פי נתונים מודרניים, רכב חשמלי עלול לחסוך בעלויות הפעלה באופן משמעותי.
צמצום רעש ותגובה: רכבים חשמליים יותר שקטים מרכבים רגילים, מה שתורם להתנעה ונסיעה מהנה לנהג ולנוסעים. בנוסף, מנועים חשמליים מספקים תחושת זירוז מידית בכל המהירויות, כך שיש תגובה מידית כשלוחצים על דוושת הגז.
תחזוקה פשוטה וזולה: רכבים חשמליים כוללים פחות חלקים מכניים, ובכך מפחיתים את הצורך בתחזוקה ותיקונים, ובהתאם גם מקטינים את ההוצאות בשירותים ובאחזקה.
אוטונומיה משופרת: רכבים חשמליים מתקדמים מצוידים בטכנולוגיות ומערכות ניהול אנרגיה מתקדמות, מה שמאפשר עלייה בטווח האוטונומיה ביחס לדגמים קודמים. יתרון זה חיוני במיוחד לנסיעות ארוכות ולהתמקדות במטרות טיולים ללא צורך בהטענה תכופה.
היעדר ריח דלק: רכבים חשמליים אינם יוצרים ניחוחות דלק ולכן אין צורך להתמודד עם ריחות פוגעניים כשמתבצעת הטענה בתחנת טעינה או בחניונים.
כמובן שישנם גם חסרונות לרכבים חשמליים, כולל טווח נסיעה מוגבל, יכולת הטענה המוגבלת, עלויות רכישה גבוהות וכו'. אך עם התקדמות טכנולוגית והתמשך פיתוח הרכבים החשמליים, היתרונות שלהם יכולים להפוך אותם לבחירה עדיפה בעיני רבים בעתיד.
מכונית חשמלית בעולם
מכונית חשמלית היא מכונית המונעת על ידי מנוע חשמלי אחד או יותר, תוך שימוש באנרגיה המאוחסנת בסוללות נטענות. המכוניות החשמליות הראשונות יוצרו במהלך שנות ה-80 של המאה ה-19. בהשוואה למכוניות עם מנועי בעירה פנימית, המכוניות החשמליות שקטות יותר, בעלות נצילות גבוהה, ואין להן פליטת גז, ובאופן כללי הפליטות שלהן נמוכות יותר.
מכוניות חשמליות יכולות להטען בתחנות טעינה ציבוריות או בעמדות טעינה ביתיות.
פיתוח מחודש של מכוניות חשמלית החל בשנות ה-70 של המאה ה-20 בעקבות משבר האנרגיה העולמי. דוגמה למכוניות חשמליות מאותה תקופה היא "באדי". ייצור של הדגם הראשון החל בשנת 1991 ועד היום נבנו כמה אלפי יחידות ובעיקר לשימוש בדנמרק ונורווגיה.
ניסיונות למכונית חשמלית בוצעו בתחילת המאה ה-21 עם רנו פלואנס Z.E של היזם הישראלי שי אגסי שנכשל, אך ניסיון יותר מוצלח היה עם ניסאן ליף, שזכתה להצלחה בעיקר בנורווגיה.
מספר מדינות שונות בחרו לתת תמריצים לרכישת מכוניות חשמליות (כגון זיכויי מס, סובסידיות, ותמריצים אחרים שאינם כרוכים במתן כסף). אחת מהדרכים שהמדינות הללו מעודדות זאת, זה על ידי הטבות כגון "הטבת מס".
במדינות מסוימות (כגון קליפורניה, אשר נחשבת לאחד משווקי הרכב הגדולים בעולם) נקבעה מדיניות של הוצאת כל כלי הרכב שאינם מכוניות חשמליות מהשוק הוצא צו מיוחד שבמסגרתו משנת 2035 ואילך יהיה אסור למכור בקליפורניה מכוניות הפועלות על בנזין.
הדחיפה המשמעותית הייתה בשנות העשרים המאה ה-21, בשנת 2020 הפכה המכונית החשמלית טסלה מודל 3, למכונית החשמלית הנמכרת ביותר בעולם בכל הזמנים. והפכה בסופו של דבר למכונית החשמלית הראשונה אשר מיוצרת בייצור המוני. בשנת 2023 טסלה מודל y נהפכה למכונית הנמכרת ביותר בעולם. מתוכן 38% מהמכוניות נמכרות בסין, 32% בארצות הברית ו-21% באירופה.
נכון לדצמבר 2019 כמות מכוניות הנוסעים חשמליות שיוצרו בעולם (בלי לכלול גם את המכוניות ההיברידיות) הייתה 4.8 מיליון מכוניות. למעלה ממחציתן (54%) נמצאו בסין.
להגיע לאילת עם רכב חשמלי בלי לטעון? מבחן טווח השוואתי
ג'ילי גאומטרי C זכה במבחן הטווח שערכנו ב-2022, אבל האם לעולם חוסן? יצאנו להשוואה עם 4 כלי רכב חשמליים, כולם עולים פחות מ-200000 שקלים ...
"המדינה לא תוותר על המיסים": כך ישראל מקשה על בעלי רכב חשמלי
ישראל הציבה לעצמה יעד שאפתני, לפיו עד שנת 2030 כ-95% מכלי הרכב החדשים שיימכרו - יהיו חשמליים. אמנם המצב הנוכחי עוד רחוק משם, ...
חושבים על קניית מכונית חשמלית? חכו! יש לנו בשורה חשובה עבורכם
לראשונה בישראל יריד מכירות מקיף של מכוניות חשמליות כולל חברות טעינה, מימון, דיטלינג, רכב, דו"ג ועוד.
פתחנו מארז סוללות של מכונית חשמלית | קרינה, יש ממה לדאוג?
ערוץ הטלגרם הגדול בישראל שמרכז את כל הידיעות מכל האתרים בישראל בנושא רכב ומביא לכם חדשות בזמן אמת. לינק להצטרפות ...
מבחן הטווח #2 - נהגנו בחשמליות עד שנגמרה הסוללה
יצאנו עם 7 רכבים חשמליים בעלי טווח נסיעה של מעל 400 ק"מ, ולא עצרנו עד שהסוללות התרוקנו. מי הגיע הכי רחוק? מי התקרב לנתוני היצרן ומי אכזב?